Κώστας Τζαβάρας: *«Ορισμένοι από συγκεκριμένο χώρο, δεν βλέπουν με «καλό μάτι» την ανάπτυξη και την πρόοδο της Ηλείας»

Τρίτη, 17 Ιανουαρίου 2012

Για ωμή παρέμβαση παραγόντων υπηρεσιακών και πολιτικών προκειμένου να κλείσει το Τελωνείο του Κατακόλου, μίλησε ο τομεάρχης Δικαιοσύνης της ΝΔ και βουλευτής Κώστας Τζαβάρας κατά την διάρκεια συνέντευξης τύπου που παραχώρησε χθες το πρωί στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, μετά την δημοσιοποίηση της απόφασης του Υπουργείου Οικονομικών για αναστολή της λειτουργίας του στις αρχές Φεβρουαρίου.

Επίσης επέρριψε  ευθύνες στην Κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ για το θέμα αυτό τονίζοντας ότι η απόφαση στερείται κάθε λογικής ενώ άφησε σαφής αιχμές πως προήλθε και από κέντρα που έχουν να κάνουν με την προάσπιση των συμφερόντων του νέου μεγάλου λιμανιού της Πάτρας.

Ο    κ. Τζαβαρας επεσήμανε πως η επιτροπή εμπειρογνωμόνων, που είχε αναλάβει το έργο να εκπονήσει μελέτη βάση της οποίας τα τελωνεία που δεν ήταν ζωτικής σημασίας για την χώρα να καταργηθούν για την εξοικονόμηση πόρων, δεν είχε συμπεριλάβει στην λίστα αυτή το Κατάκολο.

«Και αυτό γιατί το Τελωνείο κατακόλου συνδυάζει δυο μοναδικά χαρακτηριστικά : είναι τελωνείο πρωτευούσης νομού και επιπλέον, λιμένος που αποτελεί πύλη εισόδου από το εξωτερικό. Σε αυτή λοιπόν την «λίστα» της Επιτροπής, δεν προτείνονταν το τελωνείο Κατακόλου στα υπό κατάργηση.

Και όμως τα δυο τέρατα, η υπηρεσιακή γραφειοκρατία και η Κυβέρνηση συνωμότησαν κατά του Πύργου και κατά της Ηλείας και κατάφεραν να αλλάξουν τις εισηγήσεις της επιτροπής. Δεν δικαιολογείται, σε καμιά περίπτωση μια τέτοια απόφαση, την στιγμή μάλιστα που δια μέσου του λιμανιού του Κατακόλου διακινούνται ένα εκατομμύριο τουρίστες και μάλιστα ικανοποιητικού εισοδήματος, προκειμένου να επισκεφθούν την Αρχαία Ολυμπία. Πάνω από 400 κρουαζερόπλοια προσεγγίζουν το λιμάνι Κατακόλου», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ Τζαβάρας.


Συναντήσεις με υπουργούς

Αναφέρθηκε επίσης στις συναντήσεις που είχε με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών και τις δεσμεύσεις που πήρε που όμως είπε ο ίδιος ο κ Τζαβάρας δεν υλοποιήθηκαν ποτέ. «Όταν συναντήθηκα με τον κ. Βενιζέλο στο γραφείο του αλλά και στον ιδιαίτερο του καθώς επίσης και στον γγ του υπουργείου που είχε την αρμοδιότητα των τελωνείων, ανέφερα πως το Κατάκολο είναι λιμάνι εθνικής σημασίας. Ο κ. υπουργός, μου είπε τότε να μην ανησυχώ, αλλά προφανώς εψεύδετο γιατί ήδη είχε υπογράψει την απόφαση περί κατάργησης του Τελωνείου Κατακόλου», υποστήριξε ο κ Τζαβάρας.


Ο κ. Τζαβάρας μίλησε για υποκριτικό δίλλημα που έθεσε η κυβέρνηση πως πρέπει να μείνει μόνο ένα αφού σε άλλους νομούς όπως είπε το έχει παραβιάσει. «Διαπίστωσα ότι δεν ισχύουν σε άλλους νομούς, τα κριτήρια που προβάλλονται ως δικαιολογία στην περίπτωση κατάργησης του τελωνείου Κατακόλου και συγκεκριμένα: στην γειτονική μας Μεσσηνία, καταργείται το τελωνείο της Πύλου αλλά παραμένει αυτό της Κυπαρισσίας που σε ότι αφορά την μηχανοργάνωσή του είναι σε χειρότερη κατάσταση από αυτήν του Κατακόλου. Στην Αιτωλοακαρνανία καταργείται το τελωνείο της Αμφιλοχίας και διατηρείται αυτό του Μεσολογγίου που είναι σε πολύ χειρότερη μοίρα. Ούτε καν ισχύει το ένα τελωνείο ανά νομό. Δεν στέκει κανένα επιχείρημα, ούτε καν αυτό της εξοικονόμησης πόρων καθώς αν οι υπάλληλοι του Τελωνείου Κατάκολου μεταφερθούν σε αυτό της Κυλλήνης, τότε η Κυλλήνη θα λογίζεται ως έδρα της υπηρεσίας.

Έτσι καθημερινά ( καθώς σχεδόν καθημερινές είναι οι αφίξεις πλοίων στο Κατάκολο) θα πρέπει να μετακινούνται τρείς τέσσερεις υπάλληλοι προς το Κατάκολο και μάλιστα πέραν του κόστους μεταφοράς, θα πρέπει να αμείβονται και με εκτός έδρας, καθώς η Κυλλήνη απέχει 60 χιλ από το Κατάκολο. Επιπλέον ο χώρος του τελωνείου εδώ προσφέρεται δωρεάν. Για ποια εξοικονόμηση πόρων ομιλούμε ;», τόνισε ο κ Τζαβάρας.


Θα χαθούν πόροι και κρουαζιερόπλοια

Ο τομεάρχης δικαιοσύνης ισχυρίστηκε πως με το κλείσιμο του τελωνείου θα χαθούν και πόροι για το ίδιο το κράτος. «Πρέπει να επισημάνω ότι θα χαθούν και άλλοι πόροι για το κράτος καθώς ουδείς κάτοικος της ορεινής επαρχίας Ολυμπίας για παράδειγμα, που παράγει τσίπουρο, θα κατεβαίνει ως το τελωνείο της Κυλλήνης για να το δηλώσει! Επομένως, είναι φανερό ότι ορισμένοι από συγκεκριμένο χώρο, δεν βλέπουν με «καλό μάτι» την ανάπτυξη και την πρόοδο της Ηλείας. Γιατί βάσει της νομοθεσίας δεν μπορεί να υπάρξει προσέγγιση πλοίου σε λιμάνι , δεν επιτρέπεται δηλαδή διαδικασία ελλιμενισμού πλοίου, όταν δεν υπάρχει τελωνείο. Η ύπαρξη εν ολίγοις του Τελωνείου Κατακόλου , είναι καθοριστικής σημασίας για το νομό και την οικονομία του», επεσήμανε μεταξύ άλλων ο κ Τζαβάρας.

Αποτελεί σκάνδαλο

«Πλανώνται πλάνην οικτράν, όσοι νομίζουν ότι δεν θα απαιτήσουμε την αποκατάσταση της νομιμότητας και της λογικής. Γιατί αποτελεί πραγματικά σκάνδαλο η παρέμβαση στην απόφαση της επιτροπής των εμπειρογνωμόνων, πρόκειται για υποβολιμαία κουβέντα που έγινε προς την κυβέρνηση «κάποιων που σχετίζονται με το χώρο» και έχουν λόγους να υπονομεύσουν την κοσμογονία που συντελείται με το λιμάνι του Κατακόλου. Ανάμεσα σε αυτούς που φέρουν ευθύνη για τις αρνητικές για την οικονομία και την πρόοδο του τόπου εξελίξεις συμπεριλαμβάνεται και ο περιφερειάρχης», κατέληξε ο βουλευτής της ΝΔ.

Τέλος ο κ Τζαβάρας κάλεσε όλους τους φορείς σε ένα κοινό μέτωπο για την ανάληψη πρωτοβουλιών με στόχο την ανάκληση της απόφασης για αναστολή της λειτουργίας του τελωνείου του Κατακόλου, απευθυνόμενος κυρίως προς τον Δήμαρχο και την Δημοτική αρχή Πύργου , το ΕΒΕ, καθώς και τους πολίτες.

Facebook Twitter Flickr Youtube Rss
Created by e-dinet